reklama

Keď dieťa ťaží život

Smrť si s ňou zatancovala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Vstávanie je v mojom prípade vždy ťažké. Veľakrát zvádzam so spánkom boj a väčšinou prehrám. Keď som však v tomto stave, ktorý nazývam „polomŕtvy“, moja rodina sa so mnou chodí rozprávať. Keďže ešte nie som schopná vnímať realitu, tak len pritakávam a v konečnom dôsledku nič si nepamätám. Dnešné ráno mi však malý brat rozprával niečo, na čo sa nedá zabudnúť, ani sa z toho vyspať. Napriek tomu som na jeho slová zabudla, resp. nespomenula som si na ne, až kým mi ich večer nepripomenul.
Brat chodí do ôsmej triedy na základnej škole. Má 13 rokov, ale väčšina jeho spolužiakov už prekročila 14. rok. Tak aj jedna spolužiačka, o ktorej musím napísať. Doma jej oznámili, že sa budú sťahovať. Istotne ju to ranilo. Doma má kamarátky a kamarátov, je tu zvyknutá na svoje okolie. Prvý pol rok v škole jej nevyšiel ako očakávala, mala zlé vysvedčenie a tak je rodičia zobrali dvoch milovaných psíkov, maličkých yorkshirikov. Bol to pre ňu trest a plne chápem rodičov, že ju chceli prinúť, aby sa snažila. Ale pre ňu to bolo priveľa. Napokon jej zomrel aj druhý miláčik - zajko. To bol posledný úder, ktoré toto krehučké stvorenie položil hlboko na kolená. Až tak hlboko, že nedokázala sama vstať a tak sa dotkla najjemnejšej cennosti, ktorú dostane každý človek zadarmo, no jej cena je nevyčísliteľná. PODREZALA SI ŽILY.
Pred niekoľkými rokmi som dostala depresie. Prišli z ničoho nič, bez akejkoľvek vonkajšej príčiny. Bol vtedy u nás na dvojdňovej návšteve môj priateľ. Mala som narodeniny a súčasne bolo tri dni po Vianociach. Zrazu som k nemu začala pociťovať odpor. Nemala som na to dôvod, bol milý a dobrý, jednoducho sa to stalo, nemohla som ho zniesť. Usedavo som plakala, keď ma nik nevidel, pretože ma niečo nevysvetliteľne ťažilo. Akoby sa moje vnútro chcelo oddeliť od vonkajšej schránky. Tak som sa s ním rozišla, no nezlepšilo sa to. Ba naopak, už mi slzy neprestávali tiecť. Nech som začala rozprávať o hocičom, stále som mala mokré oči. Sama som sa rozhodla ísť k lekárke. Doma sa však rozpútalo peklo. Najmä otec nevidel ako sa trápim. Napádal ma, či chcem ísť ležať na psychiatriu, či chcem mať všade uvádzané, že som „trafená“ a veci tomu podobné. S matkou tiež nebola reč, ale nakoniec sa išla porozprávať so psychologičkou a vtedy nastala aspoň polovičná úľava, hoci „hlava rodiny“ bola stále hlavatá.
Najhoršia veta, ktorú mi psychiatrička povedala, keď mi predpisovala lieky bola: „Zaberú asi za dva týždne.“ Dva týždne v tom stave, v ktorom som bola sa mi zdali byť nekonečné. Dnes si nestíham uvedomovať ako plynú mesiace ale vtedy bolo 14 dní tak vzdialených ako Merkúr či Pluto. I keď som sa napokon účinku dočkala, bol veľmi veľmi slabý a zlepšovanie pomalé. Myslela som, že sa vnútorného zdravia nikdy nedočkám . Keby som nemala tak veľkú úctu k životu a tak veľký strach, čo by Pán Boh so mnou spravil, keby sa pokúsim s tou bezbrehou bolesťou a trpkým smútkom skončiť, tak by ste dnes nečítali tieto riadky. Iba maličký nekrológ by oznamoval „s hlbokým smútkom a láskou spomíname...“
Medzi časom som mala dvoch priateľov, obaja sa so mnou rozišli, čo mi nikdy nepridalo. Našťastie sa našiel taký, ktorý mal trpezlivosť a s láskou čakal, kým sa i ja budem môcť zaľúbiť. Postune depresie ustupovali až nastal čas, keď som psychiatričke i psychologičke povedala: „Už ma môžete vyškrtnúť.“ I keď sa dôsledky depresie úplne nestratili, o týždeň to budú tri roky, čo na mňa dohliada.
Bratova spolužiačka však nedopadla tak ako ja. Teraz leží to úbohé dieťa na nemocničnom lôžku pod dohľadom lekárov. Ja pevne verím, že druhýkrát nenájde v sebe silu odkopnúť tak mladý život, ale bude dostatočne silná aby bojovala oň s tak krutými chorobami ako sú tie duševné...


Veronika Ševčíková

Veronika Ševčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Svet je nesmierne prázdny, ak vidíme len vrchy, rieky a mestá. Až keď spoznáme súzvučnú dušu, s ktorou prejdeme hoci aj mlčky životom, celý svet sa premení na kvitnúcu záhradu." Johann Wolfgang Goethe Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu